Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Team Solberga Mx Racing - 1 maj 2013 07:59

Valborg firades här hemma med släkt på Thomas sida. Farfar skötte 3  brasor i vår skog. Vi tjejer satt inne och tittade ut på brasorna och Thomas hade påbörjat ett projekt att byta kolv i Emils hoj. Då ringer Joakim från Varberg och berättar att Emils hoj gått sönder på 3:ans drev i växel lådan. Thomas kommer in och säger vi gör ju det här för våra killar ska jag skruva ihop hojen och åka ner med reserv hojen imorgon bitti till Varberg. Om du kan och hinner gör det bestämde vi. Våra gäster åkte vid 20.30 och sedan var Thomas och jag ute i garaget och skruvade. Jag har aldrig skruvat så mycket som i natt tror jag. När han ändå nu skulle åka tog han med Joakims reserv hoj med och den var utan bakdämpare och framhjul och plast. Jag är nog lite dum i huvudet säger Thomas mitt i skruvandet, men jag tycker det här är kul och panik lösa problemet under press.  När klockan var 23.00 gjorde Thomas test start på Emils hoj ville ju inte väcka hela Solberga men tur inte grannarna bor så nära här. Straxt efter tolv la vi oss och 4.00 ringde klockan och Thomas satte sig i bussen på väg mot Varberg. Nu får jag själv representera familjen på inskrivning och bytar dag med Prova på på Täby idag. Hoppas det kommer några fler och hjälper till för det tror jag vi behöver.

Thomas har nu kommit fram och överraskat Emil som inte visste något.

Klart grabben inte ska stå i depån och titta idag.

Kör så det ryker idag grabbar!

/ En avundsjuk mamma på hemmaplan   

Ovido - Quiz & Flashcards