Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Team Solberga Mx Racing - 2 november 2012 12:34

Nu har det som vi cross intresserade läst och hört så mycket hänt andra hänt oss. Emil som skulle med mig till jobbet för att vara med kompisar på byn där gick ut till ladan kl 6.30 och skulle hämta en sak, kommer sedan tillbaka till mig i huset och säger till mig att mamma dörren in till garaget från ladan är öppen och jag ser att tvättmaskinen lyser. Jag följde med han ut och möts av en öppen dör in i garaget och 3 tomma stöd till crossarna och fattar att dom är borta. Emil rusar ut och skriker och gråter jag ringer Thomas och polisen. Grannen kommer och frågar vad som hänt och det är bara och börja inse att vi har just nu inga crossar till våra grabbar.

Joakim som befann sig uppe i Åsele med morfar och mormor där dom i går köpte en moppebil. Då jag ringer och berättar för han vad som hänt berättar han att även dom blivit lurade då moppebilen skulle ha gått 800 mil visade sig ha gått 8000 mil. En viss skillnad och den blev tillbaka lämnad men lurade att åka 140 mil. Stackarn ingen rolig dag!

Efter ca 2 timmar kom polisen hit och säkrade spåren efter dom. Det obehagliga är sättet dom gjort det på tyder på ordentlig planering och rekning. Dom har gått in genom ett gammalt förtäckt fönster på baksidan av ladan och tagit bort isoleringen och sedan satt tillbaka det igen. Vridit bort rörelsevakten i ladan för lyset mot taket för att inte väcka uppmärksamhet. Studerat hur rörelsevakten på ladan utvändigt fungerat utan att den löst ut så har dom alltså gått omvägen bakom ladan med alla 3 hojarna, en hockytrunk med 2 uppsättningar kläder och en uppsättning skydd. En Ikea blå säck med lite kläder och 6 par crosstövlar. Stängt porten till ladan men som sagt inte dörren in till garaget från ladan. Har sedan puttat hojarna ca 150 meter där vi ser spåren där dom lastat dom. Fa.... Jäv....... Skit!!!  Meningen var nog att vi inte skulle ha sett detta så tidigt då allt utåt såg stängt och ok ut. Hade nu inte Emil varit ute för att hämta peggsen så hade vi åkt till jobbet utan att ha upptäckt inbrottet förrän framåt kvällen.

Ser ni något, hör ni något ring oss alla tips är välkomna! Har känslan av en svart piké buss som smygit i området kan vara inblandad.

Kom aldrig iväg till jobbet denna dagen, tack goa jobbarkompisar som hjälpte mig idag.

Emil åkte nu ut på en cykel tur men ville inte gå in i ladan själv. Detta sätter sådana spår och crossarna är ju deras liv. Själv försöker jag sprida info om detta, tyvärr känns det som inte tidningen är så intresserade. Ger mig f¤n på om Ösk`s fotboll blivit stulen hade det gjorts stora rubriker. Just nu känns det så himla skönt att veta att Joakim vann hojen till nästa säsong.

Det är en klump i bröstet och en hopplös känsla och rysningar som finns hos mig. Vi som annars har så himla mycket roligt framför oss med killarnas körning inför nästa år. Hoppas att inte detta knäcker oss ekonomiskt nu.

//Annika

     

 



Ovido - Quiz & Flashcards