Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Team Solberga Mx Racing - 27 november 2012 18:32

Igår fick vi samtal från polisen att den utrustning som dom hittat vid tillslaget dom gjorde för ett par veckor sedan ville han att vi skulle titta på om det kunde vara våra saker. Fick bilder på mejlen och jag öppnade mejlet och tittade på bilderna då jag var på jobbet. Det mesta såg jag direkt att det inte var våra men det fanns 3 saker som jag kände igen men som jag inte ens tänkt på om det saknades. Dom har ju tagit en stor hockeytrunk som var packad med ett par uppsättningar kläder och en omgång skydd sedan en stor Ikeasäck som vi inte var helt hundra på vad dom rafsat ner i den. När jag kom hem gick jag raka vägen ut till garaget för att se över om vi hade kvar det som kunde vara vårt och, ja det hade vi kvar i garaget. Än en gång blandade känslor. Även om det varit vårat så var det kanske inte det vi saknat mest men ändå känslan av att det kunde vara det var kittlande. Har nu ett litet hopp kvar då vi anar att ett annat polis distrikt har delar och ev någon hoj som är beslagtaget. Vi vore så tacksamma för att få tillbaka något. Särskilt dämparna till hojarna som vi fått så bra hjälp av från Mtl Suspention och fått att fungera så bra. Även en motor skulle vara så skönt att få tillbaka. Som sagt att få tillbaka allt i orört skick är förhoppningarna inte stora nu utan vi får vara glad för det lilla om vi nu kan få något.

Sen är frågan om hur det blir med dom som sitter anhållna om dom utan att ha hittat något av vårat stöldgods kan komma någon vart att dom varit här även att det finns ett bevis på detta men vi får hoppas på det.

men som sagt ligan är större än så och det finns fortfarande dom som är på fri fot så dom kan kanske neka att det var dom som var här??!!?? Men vi får hoppas att snön som nu dalar ner utanför fönstret gör så att dom lugnar ner sig med inbrotten då snön ger så mycket bättre spår. Om dom nu bryr sig om det??

Morfar gör fortfarande ett jätte jobb med att hitta sponsorer till Emils Em satsning men har hittils tyvärr inte kommit någon vart, men har ännu några trådar kvar att kolla på. Vet inte heller om det redan är försent då dom nu vill ha svaret om man skall delta. 

//Annika

Ovido - Quiz & Flashcards