Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Team Solberga Mx Racing - 3 november 2012 18:59

Hela kvällen i går gick jag och Emil med rysningar. Kändes som det gör när man spänner sig och fryser när man är ute. Gjorde ordning lappar som vi satte upp i området här så att grannar och andra boede i området kan tänka till vad dom sett. Knackade även dörr till dom närmaste vid platsen där bilen stod där dom lastade våra hojar. En av våra grannar närmast platsen där bilen stod parkerad är dom nyinflyttade. Vi har ännu inte hälsat på dom och det var lite komiskt då Thomas tillsamans med polisen gick dit och presenterade sig som grannen och frågade om dom sett eller hört något. Trevligt första möte med grannarna?! Kom på framåt kvällen att Emil och jag inte ätit mat på hela dagen. Åkte ner till Falken och köpte mat och pratade med  ägaren där om vårat inbrott och han och personalen bekalgade sig. Då vi var inne på Ica medans dom bakade pizzan kom en av dom som jobbade på pizzerian in på ica och sa till mig att en känd hälare som höll på i Vintrosa för två år sedan stod utanför affären. Jag ut och fottade mannen och tog reg nummret. Har ringt polisen men dom har inte ringt tillbaka än...

Emil hade svårt för att somna i gårkväll och fick sova på Joakims rum. Han har även jobbigt med att gå in i ladan och hämta sin cykel. Det är faaaan vilka spår detta sätter. Thomas och jag somnade bra igår kväll men jag vaknade vid ett och var klarvaken och kunde inte somna om. Gick upp och tittade ut mot ladan. Det brukar normalt vara kolsvart och man brukar inte se något. Men inatt kunde jag se hur bra som helst. Vad skulle man gjort om man sett hur den, dom lastade ut hojarna och vilka konsekvenser hade det blivit???? Thomas vaknade vid fyra och då kändes det som jag kunde slappna av och jag kunde då äntligen somna om igen.

Idag skulle vi ha åkt och tränat men det fick nu bli en lugn och morgon och vi satt istället samlade framför datorn och följde Gotland grand national på datorn. Sedan åkte Emil ut med kompisar och vi åkte en lång runda med bilen och satte upp lappar och tittade efter spår på småvägar. Men det är ju som att leta efter nål i höstack.

///Annika

Ovido - Quiz & Flashcards