Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Team Solberga Mx Racing - 9 september 2012 18:10

Rullade med husvagen dom långa 7 km och sov vid crossbanan vi Täby igår kväll. Det blev en trevlig kväll i depån med klubbkamrater och vi var nog ca 10 familjer som campade. Roligt och höra och se alla ungarna springa runt i depån och ha kul på kvällen. Det var ett av våra mål detta år med crosskolan vilken jag har en känsla av att vi lyckats med. Vi är ett härligt gäng i Ömk från crosskolan. Vi var några mammor som även passade på att dra några varv med crossarna på banan. På morgonen hjälptes vi åt med tävlingen och allt rullade på med först träning sedan heaten. Emil och Joakim vann båda sina heat vilket gjorde dom till Klubbmästare även detta året.

Vill även passa på och Tacka Magnus Larsson som hjälpt oss nu med fjädringen på våra hojar vilket har gett fantastiskt resultat. Detta med fjädring är något som vi tror är så viktigt och det alltid skönt då man vet att det är bra gjort. Thomas fick låna Joakims hoj och delta i motionsklassen som även han vann men blev 2:a totalt i Km då han bara deltagit i 1 av 2 tävlingar även han kände vilket skillnad det blev i fjädringen på hojen.

Sist men inte minst var det Mamma Racet. Vi var 6 glada morsor som kånkade på oss alla skydden och tog oss modet att delta i detta Race. Detta blev fjärde ggn i år som jag satt på hojen och jag kom först fram till första svängen och sedan höll jag det fram till mål. Skönt att det gick bra för alla mammor trots att det blev några vurpor. 

Detta var så kul att det var inte sista ggn som jag körde så är det någon åksugen mamma hör av er om ni vill med och träna. Roligaste var hoppet där jag själv nog tyckte att jag var flera meter högt och långt, vilket säkert inte var verkligheten men det skiter jag i  .

Tack alla som hjälpte till denna dag ingen nämd ingen glömd. Roligt med visat intresse från några nya i varvräkningen.

Tack även till alla som tog sig tid och komma ut och titta på denna tävling!

//Annika

Ovido - Quiz & Flashcards