Team Solberga Mx Racing

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Team Solberga Mx Racing - 25 september 2012 18:14

Kom äntligen hem igen igår eftermiddag efter vistelsen på sjukhuset. Då läkaren kom in redan vid 9.00 på morgonen och gjorde bedömningen att han inte behövde magnetröntgas och att vi fick åka hem gick det med en väldig fart in på datorn och kolla upp tider för tågen. Hittade ett som skulle gå om 1 timma och 15 minuter. Rusar ut till sjuksköterskan och ber henne snällt att det vore bra om vi kunde få alla intyg och papper så snabbt som möjligt vilket hon fixade sedan ner till entrén och ringde efter taxi som tog oss till tågstationen. Han tipsar oss om att om det inte går med tåget så står bussen där som går mot Göteborg. Ja ja vi skall ju åka tåg och går in i väntsalen och som jag befarade var det ingen bemannad kassa utan endast en SJ biljettatomat. Vi hade då ca 25 minuter på oss och började kanppa på atomaten. Då jag knappat och kommit fram till rätt resa efter ett antal felknappningar kändes det lungt och vi kunde lite mer avslappnade passa på att inhandla lite färdkost till oss. 

Går sedan ut till perongen och ser ingenstans vart tåget mot Göteborg skall gå ifrån utan bara ankommande tåg. Lite stressad med mamma i telefon konstaterar jag att det stod BUSS på biljetten från Borås till Göteborg vi har då endast 2 minuter kvar och jag sa till Emil jag springer och stoppar bussen kom så fort du kan med kryckorna. Vilken tur att vår taxiförare berättat vilken buss det var så vi visste vilken buss vi skulle till. Det var med andan i halsen vi kom in i bussen som sedan tog oss till Göteborg. Där hade vi 22 minuter på oss att ta oss till rätt tåg vilket kändes som att det var bäst att leta reda på tåget så snabbt som möjligt det kan ju bli fel. Men efter bara en vända fram och tillbaka konstaterade vi att det var tåget som det stod Skövde på som vi skulle med. Hade nog räknat med att det borde stå Örebro, Stockholm kanske.

Vi fick en trevlig resa och det var kul att få en dag med äventyr för Emil och mig även om det var under fel anledning. Väl framme i Örebro blev vi hämtade av mormor som vi följde med hem och fikade tills Thomas kom och hämtade oss. Hemma kom tröttheten i mig då jag hela natten sovit dåligt och allt stress med bussar och tåg anmälan till försäkringskassan som inte heller är som vanligt med en snart 13 åring. Men bäst av allt var ändå att det inte är något fel med Emil vilket han visade direkt då vi kom hem då han till min motsatts hade överenergi och slängde kryckorna under trappan och tog cykeln och åkte ut och var med kompisarna.

Han tog kryckorna till skolan idag men hade dom bara lite nu ligger dom under trappan igen och där lär dom nog få ligga tills vi städar undan dom. Vet inte vart dom skall lämnas då vi glömde i all hast att fråga om det?!

Gissa om jag somnade tidigt och sov gott i natt:)

//Annika

   

Ovido - Quiz & Flashcards